<שיווק ומיתוג באינטרנט • סולם יעקב - סוכנות קרייאטיב


שיווק ומיתוג באינטרנט

כמו שאחד הלקוחות היקרים לליבי אמר  פעם: "כולם יודעים לעשות את העבודה בגדול. הבעיה היא שאין כמעט אנשים שעושים גם את הדברים הקטנים." אני לא ממש זוכר האם הוא אמר את זה בהקשר של קידום אתרים בגוגל או לא, אבל זה בהחלט רלוונטי גם לתחום הזה.

וזה באמת נכון, גם בתחום קידום אתרים. יש המווווןן מקדמי אתרים שמציגים הצלחות כאלו ואחרות ויש המון מקדמי אתרים שלא מציגים עדיין שום הצלחות, אבל טוענים שהם יודעים לעבוד. הבעיה היא שהם צודקים רק חלקית. הם כן יודעים לעשות את העבודה, הבעיה שהם לא יודעים את כל העבודה. לא את הכול, מהתחלה עד הסוף. מעטים הם אותם מקדמי האתרים שיודעים לקחת אתר בתחום תחרותי ולהביא אותו עד למעלה, בתקציב סביר. כאשר אני אומר סביר, אני מתכוון לתקציב  די גדול, אבל גם זה לא מספיק. בואו ניקח ביטוי די תחרותי כמו: לימודי מנהל עסקים. תאמינו לי שרק מעט מאוד מקדמי אתרים יודעים להביא אותו למעלה באמת. כולם גורסים שהם יכולים אבל הם לא יודעים באמת.

אז עכשיו אחרי ההשתפכות הרגשית הזו, בואו נדבר על כמה דברים שהם חובה גמורה כדי להצליח בתחום תחרותי, כמו זה שציינתי כמה שורות למעלה למשל. דרך אגב, הסיבה שתחום נהיה תחרותי באינטרנט זה פשוט כי יש בו כסף, זו הסיבה היחידה. רק בשביל ההבהרה. אז הנה  הדברים:

1. אתר אינטרנט ברמה גבוהה– כאשר מקדמים בתחום תחרותי, לרוב ניצבים מול חברות מובילות או לפחות מול חברות אינטרנט מובילות. זאת אומרת שכל האתרים שנמצאים בעשרים או שלושים המקומות העליונים, הם אתרים ברמה גבוהה מאוד.

תהיה בעיה חמורה מאוד להתמודד איתם ללא אתר באותה רמה ואפילו יותר. לעולם לא יקרה שתראו בתחום מאוד תחרותי, שיש למעלה בתוצאות הראשונות, אתר אינטרנט זבל של חמישה או שישה עמודים, אין דברים כאלו פשוט. בעיקר כי אתר ברמה נמוכה לא יגיע למעלה כדי שתראו אותו. אז בואו נקבע שהדבר הראשון זה אתר אינטרנט ברמה הגבוהה ביותר.

כאשר אני מציין אתר אינטרנט הכוונה היא גם לתכנות, הקוד וכמובן גם לגודל מבחינת מספר הדפים שלו. לאחר ששמנו וי על זה, ניתן להתקדם הלאה לסעיפים הבאים ברשימה. תבינו שאיך שאני תופס את הדברים- ללא אתר ברמה גבוהה אין טעם בכלל להתחיל.

2. תקציב גבוה מאוד– זה מיתוס שאולי כדאי לדבר עליו. נראה לי שרוב האנשים שבקיאים באינטרנט כבר כן מבינים אבל בואו נדבר על זה שתי שניות. נפת בהצהרה: "בעל עסק יקר כאשר אתה מתמקח מול חברת קידום אתרים בגוגל ומוריד את המחיר, אתה הופך את העסקה שאתה עושה ללא כדאית בעליל." המחיר הוא לא פונקציה של שכר בלבד לחברה המקדמת אלא בעיקר תקציב שצריך להיות מושקע בקידום. לשם המחשה: אם אתם מעוניינים להתקדם בתחום מאוד תחרותי, אם אתם לא משלמים לפחות שש אלף שקלים בחודש לכל הפחות, אתם כנראה לא תצליחו. זה פשוט עולה הרבה יותר כסף. הרי תחשבו לרגע כמה יהיה שווה לכם להיות במיקום מעולה בתחום סופר תחרותי? אז זה צריך לעלות באותה רמה להגיע לשם.

!למעלה
GOOGLEPLUS
FACEBOOK
YOUTUBE
:רשתות חברתיות